The Belgian Voyage Club vzw

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
The Belgian Voyage Club vzw

The Belgian Voyage Club vzw: De Belgische Star Trek fanclub


3 plaatsers

    Rijden in Duitsland

    Freeman
    Freeman
    Captain
    Captain


    Aantal berichten : 198
    Leeftijd : 51
    Join date : 11-06-09
    Woonplaats : Brasschaat

    Rijden in Duitsland Empty Rijden in Duitsland

    Bericht  Freeman di 7 jul - 8:40:01

    Te snel rijden mag nergens en u moet uiteraard in orde zijn met uw papieren, maar in een aantal buur- en vakantielanden moet u rekening houden met (nieuwe) overtredingen die u een bom geld kunnen kosten. Wist u bijvoorbeeld dat u voortaan een milieuvignet nodig heeft om te mogen rijden in grote Duitse steden als Düsseldorf, Bremen, Hannover, Berlijn, Frankfurt, Stuttgart en München. In Bonn voorlopig geen milieuvignet.

    Streng
    Op dat vignet wordt streng gecontroleerd. Als je het niet hebt, levert dat een boete op van 40 à 100 euro. De maatregel werd ingevoerd om de uitstoot van fijnstof en broeikasgassen terug te dringen. Of u het vignet nodig zal hebben, en waar u het kan kopen, vindt u hier.


    GPS
    Ook met uw GPS kan u voor verrassingen komen te staan. In bijvoorbeeld Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland mogen navigatiesystemen geen flitspalen signaleren. Als u gecontroleerd wordt - en het gebeurt - betaalt u een boete. Best uitschakelen dus.


    Een dure vinger
    In Duitsland zijn ook veel strengere boetes van kracht om verkeersagressie tegen te gaan. Elke Duitser kan tegenwoordig simpel aangifte doen wanneer een andere automobilist bijvoorbeeld zijn middelvinger naar hem opsteekt. De politie zal je van de weg plukken en meenemen voor verhoor, en dat kan leiden tot boetes die in de duizenden euro's lopen. Kalm blijven dus.
    Freeman
    Freeman
    Captain
    Captain


    Aantal berichten : 198
    Leeftijd : 51
    Join date : 11-06-09
    Woonplaats : Brasschaat

    Rijden in Duitsland Empty Re: Rijden in Duitsland

    Bericht  Freeman ma 8 maa - 9:52:14

    Bonn is sinds begin van dit jaar een milieuzone. Diegenen die rijden moeten er daarom voor zorgen dat hun auto een milieuvignet heeft (sticker aan de voorruit met kentekennummer van de auto erop).
    Auto's die zonder vignet de milieuzone inrijden krijgen zonder pardon een boete van 40 EUR - ook buitenlandse voertuigen!

    Hier een lijst met alle actuele milieuzones in Duitsland:
    http://www.tuev-nord.de/de/verkehr/Umweltzonen_2912.htm

    Hier een Engelstalige brochure met meer uitleg:
    http://www.berlin.de/sen/umwelt/luftqualitaet/de/luftreinhalteplan/download/Umweltzone_Broschuere_en.pdf

    Hier een grafische weergave van de milieuzone in Bonn:
    http://www.umweltzonen-nrw.de/01_umweltzonen/01_kammerbezirk/01_Bonn/UmweltzoneBonn.pdf

    Het Maritim zelf ligt voor zover ik kan zien niet in de milieuzone, maar om bij het Maritim te geraken, moeten we er wel doorheen.


    Het vignet kan hier aangevraagd worden:

    kfz-zulassung@labo.verwalt-berlin.de

    De roze kaart als scan meesturen, daar staat op brandstof en EURO norm.
    Normaliter heb je binnen 1 week je vignet. Toen ik in 2008 mijn vignet heb besteld, kostte het 6 EUR inclusief verzending.
    rvc
    rvc
    Cadet
    Cadet


    Aantal berichten : 2
    Leeftijd : 43
    Join date : 06-07-09
    Woonplaats : Itegem

    Rijden in Duitsland Empty Re: Rijden in Duitsland

    Bericht  rvc zo 21 maa - 6:37:12

    Veel goedkopere oplossing dan een vignet kopen is doen zoals ik doe.

    Je koopt geen vignet, bij terugkomst aan je auto vind je een rekening van de lokale overheid, gooit die vervolgens in de vuilbak en blijft dan minstens een jaar weg in Duitsland, aangezien die boetes toch niet worden doorgestuurd naar België.

    Na een jaar is een boete vervallen in Duitsland en kun je opnieuw beginnen. Dat is de manier dat ik met alle boetes in Duitsland omga. Veel goedkoper en die Duitsers kunnen beter zwijgen over uitstoot. Ze hebben 70 jaar geleden genoeg gassen uitgestoten. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
    LindaTroi
    LindaTroi
    Cadet
    Cadet


    Aantal berichten : 7
    Leeftijd : 48
    Join date : 15-11-10
    Woonplaats : Antwerpen

    Rijden in Duitsland Empty Re: Rijden in Duitsland

    Bericht  LindaTroi ma 15 nov - 23:19:29

    FOEI EEN WEEK KASJOT OP WATER & BROOD!
    rvc
    rvc
    Cadet
    Cadet


    Aantal berichten : 2
    Leeftijd : 43
    Join date : 06-07-09
    Woonplaats : Itegem

    Rijden in Duitsland Empty Re: Rijden in Duitsland

    Bericht  rvc di 16 nov - 11:49:55

    Bwa das ook niet slecht, eigenlijk zelfs een verbetering.

    Laatste keer da ze mij in Duitsland hebben vast hebben gezet hebben ze me net voor het ontbijt gelost. Ze hadden wss schrik da ik teveel ging eten op hun kosten. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

    Gesponsorde inhoud


    Rijden in Duitsland Empty Re: Rijden in Duitsland

    Bericht  Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu zo 19 mei - 15:41:28