The Belgian Voyage Club vzw

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
The Belgian Voyage Club vzw

The Belgian Voyage Club vzw: De Belgische Star Trek fanclub


3 plaatsers

    Klingon opera, 9-12 september in Den Haag

    -U-
    -U-
    Cadet
    Cadet


    Aantal berichten : 6
    Join date : 27-07-10

    Klingon opera, 9-12 september in Den Haag Empty Klingon opera, 9-12 september in Den Haag

    Bericht  -U- di 27 jul - 15:59:22

    Van 9-12 september 2010 zal er een authentieke Klingon opera opgevoerd worden in Theater Zeebelt in Den Haag.

    Dit is wellicht interessant voor Star Trek fans (vandaar deze post), maar de voornaamste doelgroep zijn natuurlijk de Klingons zelf. Daarom is op 19 april met de radiotelescoop in Dwingeloo door de bedenker van de Klingontaal, Marc Okrand, een uitnodiging gestuurd naar Kronos (Qonos), de thuiswereld van de Klingons. Inmiddels zijn er al een aantal enthousiaste reacties binnen, dus er zal in september ook een Klingon afvaardiging aanwezig zijn in het publiek.

    Over de opera:

    'u' is de allereerste authentieke Klingon opera op aarde, gemaakt door Floris Schönfeld.

    ‘In de harten van de Klingon sluimert een machtige muzikale kracht. Het geluid van twee synchroon kloppende Klingon harten heeft eens de goden en het universum vernietigd, maar ook een nieuwe, eervolle wereld geschapen’.

    Het is dit exotische geluid, het oergeluid van een schepping, waar de opera ‘u’ op jaagt. De Klingon zijn een krijgersvolk die bekend staan als grote opera liefhebbers. De jonge kunstenaar Floris Schönfeld is de initiator en regisseur van ‘u’. Hij heeft een jaar lang grondig onderzoek gedaan naar de Klingon muziek theorie en ontwikkelde zo in samenwerking met verschillende experts authentieke Klingon instrumenten. Ook heeft hij het Klingon Terran Research Ensemble (KTRE) opgericht, een muzikaal ensemble dat authentieke Klingon muziek uitvoert.

    De opera gaat over Kahless de onvergetelijke, de eerste keizer van het Klingon rijk. Het Klingon Terran Research Ensemble voert ‘u’ met Klingon instrumenten op authentieke Klingon wijze uit. De muzikanten voeren een muzikale strijd om de hoogste eer. Pln’a'jach, de Meester van de Schreeuw beslist.

    Meer info:

    https://facebook.com/u.the.opera(hier ook regelmatig updates door de regisseur)
    http://www.u-theopera.org
    Hawking
    Hawking
    Cadet
    Cadet


    Aantal berichten : 20
    Join date : 12-06-09
    Woonplaats : Brugge

    Klingon opera, 9-12 september in Den Haag Empty Re: Klingon opera, 9-12 september in Den Haag

    Bericht  Hawking wo 28 jul - 19:33:36

    Ik ben een operaliefhebber en ik vertoef graag in Den Haag, maar ik denk niet dat ik een Klingon opera overleef, dus ik zal hier toch maar wijselijk voor passen...
    -U-
    -U-
    Cadet
    Cadet


    Aantal berichten : 6
    Join date : 27-07-10

    Klingon opera, 9-12 september in Den Haag Empty Re: Klingon opera, 9-12 september in Den Haag

    Bericht  -U- do 29 jul - 14:51:45

    Hawking schreef:Ik ben een operaliefhebber en ik vertoef graag in Den Haag, maar ik denk niet dat ik een Klingon opera overleef, dus ik zal hier toch maar wijselijk voor passen...

    Het zal er tijdens de opera bepaald niet zachtaardig aan toegaan, maar we verwachten toch ook geen dodelijke slachtoffers in het publiek Smile

    Er zullen wel speciale Klingon helmen beschikbaar zijn, waarmee het gehoor van de toeschouwers beschermd kan worden tegen het oorverdovende geweld!
    -U-
    -U-
    Cadet
    Cadet


    Aantal berichten : 6
    Join date : 27-07-10

    Klingon opera, 9-12 september in Den Haag Empty Re: Klingon opera, 9-12 september in Den Haag

    Bericht  -U- vr 30 jul - 14:03:13

    Update: we verloten 3x2 kaartjes voor de voorstelling met speciale inleiding van de regisseur + surprise guest.

    Beantwoord daarvoor de volgende vraag: "Wat is de naam van het Klingon manuscript dat de basis van kennis vormt van de eeuwenoude kunst van de Klingon gevechtsmuziek?"

    Stuur je antwoord naar info@zeebelt.nl, met als onderwerp "prijsvraag 'u'", en vermeld ook je naam + telefoonnummer. Wie weet ga jij + vriend(in) dan gratis naar de speciale voorstelling van 'u'!
    MartokII
    MartokII
    Captain
    Captain


    Aantal berichten : 22
    Leeftijd : 54
    Join date : 11-06-09
    Woonplaats : Luchtbal

    Klingon opera, 9-12 september in Den Haag Empty Re: Klingon opera, 9-12 september in Den Haag

    Bericht  MartokII za 31 jul - 9:16:17

    -U- schreef:
    Hawking schreef:Ik ben een operaliefhebber en ik vertoef graag in Den Haag, maar ik denk niet dat ik een Klingon opera overleef, dus ik zal hier toch maar wijselijk voor passen...

    Het zal er tijdens de opera bepaald niet zachtaardig aan toegaan, maar we verwachten toch ook geen dodelijke slachtoffers in het publiek Smile

    Er zullen wel speciale Klingon helmen beschikbaar zijn, waarmee het gehoor van de toeschouwers beschermd kan worden tegen het oorverdovende geweld!

    Tot zover de muziek-kennis qua Klingon-opera, wat hier duidelijk op een aardse BLUNDER afloopt, want er is nergens een oorverdovend geluid in de "juiste" muziek te vinden. Alles is perfect aanhoorbaar en klingon-helmen ? Nog NOOIT van gehoord ! Klingon-Opera is vooral overwinnend geladen en ze bezingen er 'meestal' hun overwinningen mee.

    zie hier het stuk dat diende als een "eindwerk" (van hun carriere dan toch...). Hawking, zelfs ik ga niet eens de moeite doen om er naartoe te gaan. Tjonge zeg, denken ze nu echt dat ze zo iets hopen te bereiken ?

    bekijk dit maar eens: https://www.youtube.com/watch?v=LFNwKNyCnSU ddit lijken meer aardlingen met maagklachten dan een waardige poging tot Klingon-Opera...

    oh, en dit is dan helemaal het toppunt, het stuk is van 2008, Waarom gaat zoiets in 2010 nog steeds in "premiere" ?


    vooral deze reactie viel mij enorm in het oog :

    It's not amateur, but it's grossly ignorant.

    .

    JJ Abrams never watched Star Trek and he made a movie. What's their excuse? If they HAVE seen Trek and this is what they came away with, that's even worse! Klingons are full of passion, anger, zeal, ferociousness. This has all the passion of a dental cleaning. It's because Klingon is an invented culture/race/language/etc that it gives you the freedom to explore raw passion freely. They're too busy trying to be Robert Wilson to consider passion.

    Een echte afrader dus...
    MartokII
    MartokII
    Captain
    Captain


    Aantal berichten : 22
    Leeftijd : 54
    Join date : 11-06-09
    Woonplaats : Luchtbal

    Klingon opera, 9-12 september in Den Haag Empty Re: Klingon opera, 9-12 september in Den Haag

    Bericht  MartokII za 31 jul - 10:12:49

    en om het nog ERGER te maken, die helmen, eh... ROMULAN !!!!
    Hawking
    Hawking
    Cadet
    Cadet


    Aantal berichten : 20
    Join date : 12-06-09
    Woonplaats : Brugge

    Klingon opera, 9-12 september in Den Haag Empty Re: Klingon opera, 9-12 september in Den Haag

    Bericht  Hawking zo 15 aug - 12:36:46

    Presenting 'u', the first authentic Klingon opera on earth at FedCon 2010



    https://www.youtube.com/watch?v=eqoeRn9um3Y
    MartokII
    MartokII
    Captain
    Captain


    Aantal berichten : 22
    Leeftijd : 54
    Join date : 11-06-09
    Woonplaats : Luchtbal

    Klingon opera, 9-12 september in Den Haag Empty Re: Klingon opera, 9-12 september in Den Haag

    Bericht  MartokII ma 6 sep - 15:38:11

    mooi dat ze dat komen voorstellen, maar hun manier van uitpakken met iets Klingonees ziet er maar aards uit hoor (en dat terwijl er zichtbaar Klingons aanwezig waren.

    nee, echt, voor zo'n onding verbaasd het me dat Mark Okrand er aan geholpen heeft, zijn kennis op het gebied van de klingon taal is uitmuntend maar qua kledij kan hij volgens mij veel beter hoor. Klenginem, die staat nog met een t-shirt. Zonder het juiste hoofdstuk kan je beter zwijgen op zo'n moment !
    -U-
    -U-
    Cadet
    Cadet


    Aantal berichten : 6
    Join date : 27-07-10

    Klingon opera, 9-12 september in Den Haag Empty Re: Klingon opera, 9-12 september in Den Haag

    Bericht  -U- ma 6 sep - 15:46:57

    Update: Marc Okrand, uitvinder van de Klingon taal, zal bij de premiere op 10 september als speciale gast aanwezig zijn!

    Martokil: ook u nodigen we van harte uit, wellicht kunt u dan uw grieven nog persoonlijk bespreken met Marc Okrand (en de regisseur) Smile
    -U-
    -U-
    Cadet
    Cadet


    Aantal berichten : 6
    Join date : 27-07-10

    Klingon opera, 9-12 september in Den Haag Empty Re: Klingon opera, 9-12 september in Den Haag

    Bericht  -U- wo 8 sep - 13:14:07

    De premiere van 'u' deze vrijdag is bijna uitverkocht. Reserveren kan nog snel via kassa@zeebelt.nl of voor de andere dagen! 9, 11 & 12 sept in Zeebelt.
    -U-
    -U-
    Cadet
    Cadet


    Aantal berichten : 6
    Join date : 27-07-10

    Klingon opera, 9-12 september in Den Haag Empty Re: Klingon opera, 9-12 september in Den Haag

    Bericht  -U- vr 10 sep - 23:19:04

    Beelden op Hart van Nederland, BBC en NBC:

    http://www.hartvannederland.nl/nederland/zuid-holland/2010/eerste-start-trek-opera/

    http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-11265311

    http://today.msnbc.msn.com/id/26184891/vp/39096996#39096996
    MartokII
    MartokII
    Captain
    Captain


    Aantal berichten : 22
    Leeftijd : 54
    Join date : 11-06-09
    Woonplaats : Luchtbal

    Klingon opera, 9-12 september in Den Haag Empty Re: Klingon opera, 9-12 september in Den Haag

    Bericht  MartokII za 11 sep - 1:32:35

    Ik had er graag bij geweest, jammer genoeg had ik geen geschikt vervoer en heb dan ook niets kunnen regelen. Ik zou het wel eens zien zitten om de uitvoerders naar Belgie te laten komen, maar ook daar vrees ik voor, of we moesten de broodnodige sponsoring er voor kunnen vinden. Zelf ben ik door het zien van eerder vertoonde beelden nog minder zeker van de uitvoerders, lijken wel stukken van eierdozen op hun voorhoofd te dragen, diegene die de boel inleid zelfs niets, de kleding begint echter al op iets te lijken, Het verbaasd me dat iets waar al 3 jaar aan gewerkt is zo onafgewerkt ter uitvoering te brengen... ... Maar ze zijn naar mijn mening meer dan welkom om me van het tegendeel te overtuigen.

    Mel'Ra Phez'Lar
    Son of Martok
    Beholder of The House of Martok

    Visit us @ http://users.telenet.be/cyberhomer/housemartok/ (needs to be updated, as soon as I can!)

    Gesponsorde inhoud


    Klingon opera, 9-12 september in Den Haag Empty Re: Klingon opera, 9-12 september in Den Haag

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 26 apr - 11:45:17